Sofie's Amazing Journey

Kleuterschooltje bouwen

Nieuwe week, nieuw programma. Deze week is de kleuterschool gesloten omdat de kleuters examens hebben, hoe gek is da!! Omdat ik niet heel de week wil niksen heb ik mijn programma veranderd naar constructie. Carolina doet ook constructie dus we werken samen deze week, ben super enthousiast want Caro is echt een topgriet.

Dag 15 - dag 18: maandag - donderdag:

Om 12u45 is het zover, ik kan eindelijk eens tonen dat ook ik met mijn handen kan werken. Na een autorit van 30 minuten komen we aan op onze werkplaats. Er wordt me verteld dat we een kleuterschool aan het bouwen zijn. Na een beetje rond te kijken hoe het moet begin ik er ook aan. Eerste stap is cement maken zonder molen. Ne kruiwagen vol met gezeefd zand, 2 emmers cement, een paar emmers en mixen maar. De exacte afmetingen doen er eigenlijk ook niet toe, iedereen doet maar wat. Na 5 minuten het cement mixen met ne schup zijn mijn armen al stijf. Dit in combinatie met de brandende zon op mijn rug, TOP! Als het cement eindelijk klaar is, scheppen we het in emmers die we vervolgens aan de boys geven die op het dak staan. Voor we het weten is het al breaktime. Deva, onze coordinator voor deze week zorgt ervoor dat we allemaal een lekkere snack krijgen. Ideaal want ik ben al kapot, haha waar ben ik weer aan begonnen

Tongue Out
Als de klok 16u aanwijst ruimen we al ons materiaal op. We wassen de emmers in een klein beekje en klaar is kees. Samen met een paar meiden hebben we afgesproken voor een afterwork-biertje in Kopi Desa! Die avond niet veel meer gedaan, er speelt weer een film in het cafe maar tis weer gene goeie dus ik ga na het avondeten direct naar huis. Ohja er is wel iets spannend gebeurd. Laurina komt ineens naar beneden gehold, gillend dat er een spin in haar kamer zit. Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik doodsbang ben voor spinnen MAAR stoer als ik ben ga ik mee naar haar kamer... Ik zie de spin, ik pak menne sloef en ik klop erop. Alsof het niks was. Schouderklopje voor mezelf!
Laughing

Dinsdag zijn Caro en ik in de voormiddag naar het zwembad geweest. Zalig maar jammer dat we tegen de middag al wegmoeten want het is weer werkendag. Als we aankomen op de werf beginnen we er direct aan. Gelijk ne pro begin ik cement te mixen. Opnieuw vullen we de emmers met cement en daarna is het tijd om de muren te beplijsteren (ik weet niet of dit de correcte term is?) Maar anyway, we smeren het cement tegen de muren en maken het glad. Oefening baart kunst en op het einde van de dag heb ik een mooi stukje muur afgewerkt. Omdat we een ritueel zijn gestart gaan we vandaag natuurlijk weer voor ons afterwork-biertje. Zoals iedere dinsdag is er live muziek in Cupit dus dat is waar we heen gaan vanavond. Wederom een kei plezante avond. Nieuwe mensen leren kennen, spelletjes gespeeld, een paar biertjes worden meer biertjes en we besluiten om nog door te gaan naar CP Lounge in het centrum van Ubud. s Avonds grote man... s Morgens ook want we gaan naar de waterval hier vlakbij. Hadden gisteren met Laurina afgesproken om vroeg te gaan zodat er nog niet te veel toeristen waren. Zo gezegd zo gedaan en wauw het was prachtig. Op 2 mensen na was er nog niemand dus we hadden de hele waterval voor onszelf. Terug thuis toch nog maar even in men bed gekropen omdat ik weinig had geslapen. Veel te vroeg gaat mijn wekker terug af en moeten we vertrekken naar de werf. Vandaag heb ik vooral gedelegeerd, ook een zeer belangrijke rol! Uiteindelijk zorgde ik ervoor dat iedereen genoeg cement had en water om te drinken dus ik ben niet compleet nutteloos geweest, haha! Afterwork-biertje is vandaag ne cola geworden

Tongue Out

Donderdag hebben we echt hard gewerkt, om gisteren goed te maken denk ik. De binnenmuren zijn nu bijna klaar en de boys beginnen met bakstenen op het dak te zetten. We hebben het geluk dat we vandaag wat vroeger stoppen. Komt perfect uit want we gaan op weekend!!! Dit betekent dat we morgen een dag verlof nemen van het werk maar dat is totaal geen probleem. Samen met Caro, V (haar echte naam is veel te moeilijk want ze is van India dus iedereen noemt haar gewoon V) en nog wat meiden die ik niet ken gaan we naar Kuta. We vormen een heel leuk groepje en wanneer we aankomen zoeken we meteen een leuk restaurantje en bestellen ons eerste Bintang biertje op verplaatsing. Het hostel waar we dit weekend slapen heeft een slaapzaal voor 40 man, great way to meet new people dus. Met een groepje van ong 15 man zetten we onze eerste stappen in het nachtleven van Kuta. Uiteindelijk vinden we een gezellig cafeetje met goede muziek. Ik wil het vanavond niet te bond maken want in mijn achterhoofd weet ik dat we morgen naar een echte discotheek gaan. Slim als ik ben drink ik enkel bier ipv sterke drank en ga op tijd naar huis.

Dag 19 - dag 21: vrijdag - zondag:

Na een heerlijke nachtrust staan we op tijd op. Blijkbaar gaan we naar een plek die Potato Head noemt. Na een zwetende wandeling van 10 minuten komen we aan in het paradijs. Potato Head is een soort van resort met een prachtig zwembad, inkom betalen is niet nodig we moeten enkel iets te eten of drinken bestellen. Om 11u bestellen we de lekkerste cocktail die ik ooit gedronken heb, gewoon omdat het kan. s Avonds volgt het beste idee van de dag: we bestellen pizza als avondeten. Ideale bodem voordat we opnieuw gaan zuipen, haha. Vanavond gaan we naar Sky Garden, een supergrote club met 5 verdiepingen. Voor enkel 10 euro inkom kunnen we gratis drinken van 21u tot 23u... Ge kunt u wel voorstellen dat iedereen om 23u al behoorlijk in de wind was. De club was zo groot, misschien een beetje te groot. Iedere keer als ik naar het toilet ging, raakte ik verdwaald. Haha, gelukkig vond ik Caro terug en hebben we de wijze beslissing genomen om naar huis te gaan. Beste avond tot nu toe!!!

Laughing

Zaterdag opnieuw zwembad/stranddag. Gisteren zijn er nog meer mensen gearriveerd in Kuta die samen met ons in Ubud vrijwilligerswerk doen. Met een grote groep besluiten we om met de scooter naar Uluwatu te rijden om de zonsondergang te zien. Alles is geregeld, scooters zitten vol naft. Op het moment dat ik wil vertrekken hoor ik een superluide knal en vervolgens zie ik mijn ondertussen al heel goede vriendin Caro door de lucht vliegen. Dees kunde ni menen! Caro had te veel gas gegeven en knalde frontaal tegen een rijdende auto aan. Vlak nadat het gebeurd was stond ze recht en riep dat ze oke was. Bloed droop langs haar been naar beneden, op 2 grote diepe sneden in haar been mankeerde ze niets. Om een lang verhaal kort te maken: We zijn naar het ziekenhuis gegaan, hebben betaald voor alle brokken van de auto en de scooter en daarna een paar biertjes gedronken om allemaal over de choque heen te komen.

Zondag, checkout-time. We gaan terug naar huis. Heel gek maar ik noem Ubud (plaats van het vrijwilligerswerk) echt mijn thuis. Na een vermoeiende rit van 1.5u zijn we eindelijk terug thuis. Ik besluit om mezelf te verwennen deze namiddag en ga naar de spa. Voor ongeveer 2 uur nemen 3 dametjes me tegelijk onder handen. Ik krijg een mooie mani-pedicure, mijn kapotte haar wordt verzorgd en tenslotte krijg ik de beste facial ever. Ze gebruiken hier een kei goeie methode bij de facial. Ze zetten een stoommachine voor je gezicht zodat je porieen opengaan en daarna rolt de mevrouw met een machientje over mijn gezicht dat het vuil uit de porieen haalt. Super! En voor dit alles heb ik slechts 11 euro betaald

Surprised

Mijn programma hier is nu gedaan. Desondanks ga ik hier nog een paar dagen blijven. Ik ben nog niet klaar om de mensen hier achter te laten. Zo gek dat je je in 3 weken zo op je gemak kan voelen bij iemand en ECHTE vriendschappen kan opbouwen. Ik weet dat ik in mijn verdere reis nog veel meer leuke mensen ga ontmoeten maar de gedachte daaraan is nu heel gek. Weet niet hoe ik het nog verder moet uitleggen dus ik ga het hierbij laten. Volgende blogbericht zal waarschijnlijk vanuit een nieuwe bestemming zijn.

XOXO -

Sofie

Reacties

Reacties

Fanny Verbist

Sofie,
Ik geniet echt van je verhaal en belevenissen.
Geniet jij ook maar, ook al zal het soms hard werken is.
Veel groetjes en tot de volgende. X.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active