Sofie's Amazing Journey

Change of plan

Liefste iedereen,

Tijd voor een update. In mijn laatste blogbericht eindigde ik met te zeggen dat mijn volgend bericht vanuit een nieuwe bestemming zou zijn. Wel... Niet dus! Ondertussen is het maandag en ik ben 9 dagen langer gebleven dan gepland. Best grappig want iedere keer maakte ik een nieuw plan voor mezelf en dan veranderde het toch weer last minut. Het ding is gewoon dat ik het hier super naar mijn zin heb met mensen die ik ondertussen echt mijn vrienden noem. Dus wat heb ik afgelopen week allemaal gedaan? Lees maar verder...

Dag 22: maandag

Aangezien ik nog steeds twee beurten heb voor het zwembad, is een poolday ideaal vandaag. Komt goed uit want ik wil nog wat aan mijn kleurtje werken. Veel valt er over vandaag niet te vertellen want eigenlijk heb ik gene klop uitgevoerd.

Undecided
Oh jawel toch wel, remember in mijn vorig bericht dat ik vertelde dat Caro een scooteraccident had... Ben vandaag met haar meegegaan naar het ziekenhuis om haar verwondingen te laten checken. Alles in orde met haar!!

Dag 23: dinsdag

Rarara opnieuw zwembaddag! 'T zal de laatste keer zijn want men 10-beurtenkaart is vol nu en ik ga niet nog eens inkom betalen. Om toch nog iets nuttig te doen vandaag, trek ik er in men eentje op uit. Afgelopen weekend waren we in Kuta en wou ik heel graag de temple Tanah Lot zien. Dit was buiten Caro gerekend, met haar accident dus de tempel heb ik nog niet gezien. Rond 16u vertrek ik met men scooterke, gps in men oren en muziek aan. Perfect! Gps stuurde me door een ontzettend mooi landschap, dwars door allemaal rijstvelden. Rijden met de scooter is zoveel leuker dan met taxi, je ziet zoveel van de natuur en als je wil stoppen, dan stop je gewoon. Ultiem gevoel van vrijheid! Aangekomen in de tempel perfect op tijd om de zonsondergang te zien. Wauw! Denk dat dit een van de eerste keren is dat ik echt alleen ben geweest voor een paar uurtjes en ik heb er van genoten! Eens terug thuis van mijn roadtripje was ik toch blij om mijn vrienden terug te zien. 'S Avonds nog even gezellig iets gaan drinken en dan optijd bedje in want morgen beloofd een drukke dag te worden.

Dag 24: woensdag

Vandaag heb ik afgesproken met Jenna van Canada om naar de waterval van Sekumpul te gaan. Het was wel twee uurs rijden met de taxi maar oh zo worth it! Echt supermooi. Na een wandeling van 30 minuten bereikten we de waterval. Wat zeg ik, waterval in het meervoud. Er waren drie grote stralen naast elkaar en superhoog. Enige vervelende ding was dat mijn flipflop kapot was. Stom ding, elke keer als ik door het water stapte ging hij opnieuw kapot omdat de stroming zo sterk was. Goed excuus om weer eens te shoppen!

Tongue Out
Er staat vandaag nog meer op het programma. Gisteren heb ik een hotelletje geboekt in Lovina voor 1 nacht. Dus ik laad wat spullen in mijn rugzak en vertrek weer met de scooter. Mappie zegt dat het 2 uurs rijden is, fuck das best lang. Lovina ligt in het Noorden van Bali en om er te geraken moet je dwars door de bergen rijden. Net wanneer het donker wordt, begint de steile rit naar de top van de berg. In het begin valt het goed mee, de wegen zijn verlicht en er is veel verkeer. Maar dan... Oh my god! Ik ben ergens aant rijden in de middle of fucking nowhere. Straat was totaal niet verlicht en het licht van mijn scooter was heel zwak dus ik zag bijna niets. Daarbovenop kwam nog dat ik bijna zonder naft zat en ik had nog maar 10% batterij. Mijn enige licht in de duisternis op dat moment was een auto die voor mij reed dus om deze (avontuurlijke) rit te overleven, moest ik deze auto volgen. Alsof het allemaal nog niet erg genoeg was, reed de auto zooo snel en de weg ging heel steil naar beneden. Eindelijk eindelijk werd het terug warmer (want in de bergen was het echt koud) en zag ik om de zoveel meter straat verlichting. Toen het mieke van de GPS zei dat ik mijn bestemming had bereikt was ik verschrikkelijk opgelucht. Dit was ongeveer het engste wat ik ooit heb gedaan. Maarrrr ik heb het overleefd! Eens in het hotel heb ik onmiddellijk de dolfijnentour voor morgenochtend geboekt. Mijn grootste droom gaat morgen in vervulling, ik ga dolfijnen zien op zee en if possible met ze zwemmen.

Dag 25: donderdag

7.00 uur, mijn wekker gaat af. I'm so excited!! Moet er wel efkes bij vermelden dat ik superslecht geslapen heb, ik word wakker in het midden van de nacht en de vieze hond van de eigenaars ligt IN MIJN BED. Ieuw!!!

Yell
Ik plakte bijna tegen het plafond van't verschieten. Maar bon, dat terzijde. 8.00 uur ondertussen en de taxi is er nog steeds niet.. Ik word er zenuwachtig van. Eindelijk om 9 uur zitten we op de boot op weg naar mijn lievelingdiertjes. Na anderhalf uur varen zie ik niks noppes nada dolfijnen, ik kan niet meer teleurgesteld zijn. De bootbestuurder zegt dat we te laat zijn (JA HALLO, niet mijn schuld!!) Dus hij zegt dat hij ons koralen gaat laten zien waar mooie vissen zwemmen... TOP, ik wil helemaal geen onozele vissen zien, ik wil dolfijnen zien. Ik ben efkes zo slechtgezind en kan men eigen niet opbeuren. Na een tijdje rond te lopen door Lovina ga ik terug naar mijn hostel. Op internet doe ik wat research of er in Lovina geen andere dolfijnen zijn. Wonder boven wonder is hier vlakbij een hotel waar je met dolfijnen kan zwemmen in een zoutwater zwembad. Omdat ik deze kans echt niet wil laten schieten ga ik er meteen naartoe. Gelukkig was het voor vandaag niet volgeboekt en over 45 minuten is het mijn beurt
Laughing
Mijn droom is uitgekomen vandaag! De ervaring om met dolfijn Johnny te zwemmen was geweldig. Na mijn voormiddag (die van heel slecht naar supergoed is gegaan) maak ik me klaar om terug naar huis te rijden. Ik rijd terug langs dezelfde weg en ik verklaar mezelf voor gek dat ik dit in het donker heb gereden. Maar niks aan't handje. Terwijl ik aan het rijden ben, merk ik dat alle lokale mensen me aanstaren en zelfs naar me zwaaien en roepen. Deze mensen zijn totaal niet gewend om blanken zoals mij te zien. Ik voel me bijna beroemd omdat superveel mensen stoppen en willen zwaaien naar mij. Onderweg stop ik even en er komt een kindje op mij afgelopen. Ik vraag of ze op de foto wil. Wow, ze werd helemaal gek en ging meteen al haar vriendjes en vriendinnetjes halen op een selfie te maken, haha! Onderweg stop ik nog bij een tempel van 11 daken hoog (alsof 1 dak niet genoeg is) die op het water ligt. Heel mooi! Na een mooie maar vermoeiende rit arriveer ik terug thuis en ik ben zo blij om iedereen terug te zien. Raar maar waar, ik heb ze echt gemist gisteren.
Tongue Out
Vanavond gaan we met z'n allen naar Cupit, een laatste keer want veel mensen gaan weg dit weekend, ik inclusief. Afscheid komt dichter bij, helemaal niet leuk!

Dag 26: vrijdag

Weer ne chilldag vandaag. Met Joris en Amy ga ik naar Jungle Fish Pool (een ander zwembad waar ik nog niet geweest ben) Supermooie pool met een geweldig zicht op de natuur. Ze hebben zelf luchtbedden, dus ik maak van de gelegenheid gebruik om wat bij te slapen. Na het beste dutje ooit, ga ik toch maar terug naar huis. Vanavond movienight in Kopi Desa. Voor den eerste keer spelen ze is ne goeie film: Intouchable. Iedereen gaat naar Uluwatu dit weekend, voor de zoveelste keer verandering ik mijn planning en besluit om mee op weekend te gaan

Innocent

Dag 27 - 29: zaterdag tot maandag

Beste beslissing ooit, we hebben een superweekend gehad.Uluwatu is een stadje vol met surfers. Zaterdag zijn we naar Dreamland Beach geweest. Op zich een heel mooi strandje maar de golven zijn er zooo hoog en zoo hevig en sterk. Omdat ik aant smelten ben ga ik met wat jongens toch een poging doen om te zwemmen. Iedere keer als er een monstergolf aankomt duiken we onder, zelfs onder water voel ik dat de golf zo sterk is. De eerste drie keer was het nog plezant maar dan.. Er komt een golf aan dus ik duik onder en de golf passeert, wanneer ik denk dat ik boven water ben hap ik naar adem maar op dat moment word ik omvergeslagen door de 2e golf. Oh my god, best heel eng en gevaarlijk. Het enige waar ik op dat moment aan dacht was: please laat men bikinibroekske niet afzakken, haha! Zwemmen in de zee is voor vandaag bij die ene keer gebleven gelukkig! 's Avond hadden we niet echt iets gepland, hebben wat spelletjes gespeeld tot we opeens hoorden dat er een beachparty vlakbij was. Dus eerste strandfeesje: check. Zondag naar het strand geweest waar het feesje was gisteren. Eindelijk een zee gevonden waar je echt in kan zwemmen zonder elke 5 minuten te verdrinken.

Cool
Wederom een kei leuke dag en gezellige avond. Zijn naar een bar geweest maar 't was er heel duur dus zijn het al snel afgebold. Na wat goedkope drankjes van de supermarkt gaan we naar ons hotel en hebben nog een spontane afterpoolparty in ons zwembad!

Vandaag zijn we maandag en ik zit nu in een internetcafeetje. Deze ochtend op tijd opgestaan om terug naar Ubud te rijden, ik was met de scooter uiteraard. Normaal gezien ging ik vandaag vertrekken naar Gili. Opnieuw een mislukt plan. Was vandaag zo moe en ik wou gewoon eens een dag niks doen. Ben weer lekker naar de spa geweest voor een nieuwe manicure en massages

Laughing
Ik heb toch een zwaar leven! Daarna in bed gaan liggen en filmpje gekeken op m'n gsm, zalig!

Omdat ik toch echt afscheid moet nemen hier, besluit ik eindelijk een boot te boeken voor morgen. Heb het heel de dag uitgesteld maar nu is het echt tijd. Ticket is geboekt, geen weg meer terug.. Vanaf morgen begint mijn reis opnieuw. Ik laat de plek achter die ik ondertussen voor 1 maand mijn thuis heb genoemd. Ik laat de mensen hier achter met wie ik ondertussen een hechte band heb opgebouwd. Op naar nieuwe mensen en nieuwe oorden. That's all.

Sampai Jumpa - See you

XX

Reacties

Reacties

Fanny

Ik geniet elke keer van uw verhaal.
Wat een belevenis. En nu weer nieuwe uitdagingen en nieuwe oorden. ik ben benieuwd. Tot de volgende.
Veel groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active