Sofie's Amazing Journey

In and out the jungle

Joehooeeee, hier ben ik weer!

Het laatste wat jullie van me konden lezen was dat ik het vliegtuig ging nemen naar Sumatra. Wel, toen ik op de luchthaven wou inchecken, vertelden ze me doodleuk dat mijn vlucht geannuleerd was. Say what?? En waarom wist ik daar niks van? Oke volgende vlucht is om 19u dus moet 3 uurtjes langer wachten, het kon erger. Slechte karma waarschijnlijk omdat al de rest al zo goed gegaan is

Laughing
Na een korte vlucht goed aangekomen in m'n nieuw hotel en waaaauw ik heb een supermooie kamer. Eindelijk nog eens een ECHTE douche, ik heb zelfs een haardroger. Dat ne mens daar zo blij om kan zijn! Mijn verblijf hier in Pekanbaru kan beginnen.

Dag 50: maandag

Naar het olifantenconservaat gereden om de olifanten te wassen. Eens ik daar aankwam was er niet echt een receptie en de mensen daar wisten ni goed wat ik kwam doen, haha. Uiteindelijk was er toch 1 iemand die een beetje Engels kon en hup ik was weg. Mijn olifant voor die dag was Robin, wat een prachtige dier! Na hem gewassen te hebben, mocht ik op hem rijden door de jungle. Dit keer zonder zadel, ik heb mijn lesje in Thailand wel geleerd. Wat een ervaring, echt supercool om te doen! Terug in m'n hotel efkes chillen en dan weer op pad. Blijkt dat hier in Pekanbaru een bekende moskee is die nogal lijkt op de Taj Mahal, da moet ik toch zien! Eens daar mocht ik niet binnen omdat ik niet gekleed was als een moslima. Ahja totaaaal ni aan gedacht

Tongue Out
Dan maar fotootje nemen van op afstand en klaar is kees. Die avond lekker genoten van ne goeie TV-avond (jaaa ik had ne tv in mijn kamer)

Dag 51: dinsdag

Tis weer vliegtuigtijd, manman ik pak hier precies het vliegtuig gelijk dak in Belgie den trein pak haha! Vluchtje van een uur naar Medan (in het Noorden van Sumatra) Bij aankomst stond al gelijk iemand klaar met een naambordje voor mij, zo heb ik het graag se. Lange rit naar Bukit Lawang, de jungle van Sumatra. My god, de weg ligt er zo verschrikkelijk bij dat het ni alleen een lange maar ook een heel vermoeiende rit is. Eindelijk eindelijk stopt de auto en de volgende staat al klaar om mij te escoteren naar het guesthouse, backpack enal wordt gedragen

Innocent
Na een wandelingetje over de brug die langs de rivier loopt, word ik hartelijk verwelkomd in het guesthouse door ne jongen die Sofie noemt?? Haha, oke dan. Direct al vastgelegd wat ik de komende twee dagen ga doen en dan meteen gaan slapen.

Dag 52: woensdag

Weer olifanten doen vandaag. We waren met een groepje van 6 man. Toen we op het punt stonden om te vertrekken zei iemand van het guesthouse tegen mij dat ik niet met de jeep meekon. Ik moest met de motor bij iemand achterop. Ale tof, dan ontmoet ik na een paar weken eindelijk is nieuwe mensen en dan moet ik nog alleen, forever alone haha! Bleek dat mijne motorrijder ne kater had en dus niet verantwoord om voor chauffeur te spelen, zeker niet met al die gaten in de weg. Dus Sofie van het guesthouse is vandaag mijne gids. Wel leuk, want nu heeft hij in principe ook een dagje vrij. 2 uur zijn we onderweg geweest naar de olifanten, amai ni echt een joyride maar bon het gezelschap was goed en we hebben het gehaald. Dan vertellen ze ons dat we nog 3.5u moeten wachten tot de olifanten uit de jungle komen... Potverdorie. Hadden we evengoed wat later kunnen vertrekken. Dus wat doen valt er te doen als ge 3.5u moet wachten op iets... Pinten pakken natuurlijk haha, de anderen die mee waren op uitstap zijn allemaal heel vriendelijk maar gaan allemaal apart zitten, zijn niet heel open om de locals te leren kennen. Dus ikke heel den tijd chille met Sofie tot het tijd is voor de olifantjes. Dit keer was het niet gewoon 1 olifant, er waren zelfs babyolifantjes, zoo schattig. Een eindje verderop zag ik iets wel echt iets ranzig gebeuren!!! Stond een olifant aan de kant en de man die erbij hoorde zat met zijn arm in de poep van den olifant om de kaka eruit te vissen, hahahaha waarom zoude zoiets doen BAH!

Undecided
Maar het moment waarop wij de olifanten mochten wassen was weeral geweldig. Daarna kreeg ik zelf ook nen douche, olifantje vulde zijn slurf met water en vond het dan leuk om het tegen mij te sproeien. Dit komt sowiso in mijn top 5 terecht! Nu moet ik mij weer mentaal voorbereiden op de bumpy ride terug naar het guesthouse.. Met de nodige pauzes onderweg zijn we veilig en wel terug in Bukit Lawang. Sofie vraagt of ik met hem ergens wil eten, jot waarom ook niet. Hij kent een goed restaurantje, handig! Superlekker gegeten en daarna naar het hostel gestapt. Hele fijne dag vandaag!!! Ohja btw: de toiletten hier zijn selfservice.. om door te trekken moet ge een emmertje water vullen en in de wc kappen, haha I guess it's the jungle after all.

Dag 53: donderdag

Orang-Oetang tijd!!! Om 8u gaat m'n alarm af, den jungle in zegt. Samen met een koppel van Australie (die waren trouwens ook gisteren bij de olifanten) vormen we een team vandaag. Ik heb bewust gekozen om maar 1 dag te hiken in de jungle.. Ge kon ook 2 dagen 1 nacht kiezen of zelfs langer. Maar ik ken mezelf ondertussen een beetje beter en wou het mezelf niet te moeilijk maken. Terugkijkend op mijn vulkaan-avontuur had ik toen enkel negatieve gedachten tijdens het klimmen. Ik wou er een leuke dag van maken met blije, positieve gedachten ipv alleen maar te denken dat ik het niet leuk vond

Tongue Out
Zo gezegd zo gedaan en we beginnen onze tocht. Na nog geen 5 minuten stappen komen we al een giftige slang tegen. We liepen hier natuurlijk los voorbij maar onze gids, die bijna elke dag in de jungle is, ziet echt alles! 20 minuutjes later zien we de eerste OrangOetangs, supergrappig. Ze zitten hoog in de bomen hun nesten te maken, iets te hoog waardoor ik geen foto heb kunnen nemen. Tot mijn verbazing vind ik de jungle echt leuk (waarschijnlijk omdat ik weet dat ik er straks alweer uitmag) maar ook omdat het leuk stappen is, niet heel de tijd steil omhoog maar ook eens gewoon plat of naar beneden + we hebben vaak korte pauzes zodat de gids kan luisteren of hij een aap hoort
Tongue Out
Na een mooie wandeling en wat aapjes gezien de hebben, is het lunchtijd. We zitten op rotsen in de rivier en eten onze lunch uit een bamboeblad terwijl de kleinere aapjes ons goed in de gaten houden, beter kan niet. Na nog een anderhalfuurtje gestapt te hebben, komen we aan de rand van de jungle bij de rivier. Vanaf de rivier gaan we naar ons hotel 'tuben' Met een grote zwemband laten we ons meevoeren door de rivier en we stappen af aan ons hotel, ook een toffe manier van vervoer!

Dag 54: vrijdag

Weer tijd om m'n boeltje te pakken en te vertrekken. Vind het op zich wel jammer dat ik overal maar een paar dagen heb, maar das m'n eigen schuld omdat ik mijn vliegtuigen allemaal heb geboekt. Maakt wel dat ik me nu echt aan een schema moet houden. Maar goed, terug naar Medan om daar 1 nachtje te slapen. In Medan is ook echt niks te doen, maar op deze manier ben ik dicht bij de luchthaven (morgen vlieg ik naar Maleisie) Dus heb na mijn aankomst in het hotel niets meer gedaan.

Dag 55: zaterdag

Ik vlieg naar de hoofdstad van Maleisie. Weer een nieuw land, nieuwe avonturen. Ik moet zeggen dat ik toch wel echt heb uitgekeken naar Maleisie. Op de luchthaven loop ik door de paspoortcontrole. De man die mijn paspoort aan het controleren is doet er wel heel lang over en zegt na een tijdje: Problem! Euuuuuhm wat???? Als ik vraag wat het probleem is, zegt hij niets en ik moet meekomen naar zo'n klein kamertje... voor criminelen. Uiteindelijk niks aan't handje.. OEF! Blijkbaar hadden ze bij mijn aankomst in Indonesie een verkeerde stempel in mijn paspoort gezegd. De tempel zei dat ik een visum voor 30 dagen had terwijl ik vanuit Belgie al 60 dagen geregeld had. Dus hoe hebben ze het opgelost? Gewoon met balpen de stempel gecorrigeerd, haha! Ik kreeg het toch efkes benauwd toen hem zei dat er een probleem was maar alee, hebben we ook weeral is meegemaakt.

IK BEN IN MALEISIE!!!! Eerste indruk van de stad is supermooi. Als we het centrum binnenrijden zie ik meteen al de puntjes van de Petronas Twin Towers (HET gebouw van Kuala Lumpur) Hotel makkelijk gevonden maar toch weer pech. Iedere keer hoop ik leuke nieuwe mensen te leren kennen op mijn kamer, darom dak ik koos voor een kamer met 12 bedden. Maar het enige wat ik zie, zijn oude venten... Top!

Yell
Eerste wat ik gedaan heb, is meteen een simkaart gekocht, lekker handig. Door Chinatown gewandeld waar iedereen mij dingen probeert te verkopen.. Lekker gegeten in een van de lokale eetkraampjes. Omdak ik nog niet meteen wil gaan slapen, besluit ik op m'n eentje naar de uitgaansstraat te gaan. Ik kies een leuke bar uit en bestel men eerste biertje in Maleisie. Ik begin toch moe te worden en als m'n pint leeg is wil ik gaan slapen. Dat is buiten de barman gerekend. Omdat ik van Belgie ben en onze match morgen is krijg ik een gratis biertje.. Ale dan, van Belgie zijn heeft toch nog voordelen
Tongue Out

Dag 56: zondag

Op tijd opgestaan om de bruisende hoofdstad te gaan verkennen. Er is me verteld dat er een gratis pendelbus rijdt dus die neem ik maar direct. Ik stap af aan een willekeurige halte en laat me al meteen verleiden door een van de vele vele shoppingmalls. Wauw dit is nogal is wat anders dan den jungle. Terwijl ik aan't verdwalen ben door de imens vele winkels realiseer ik mij dat ik echt niet te veel mag shoppen, want alles wat ik koop moet ook in men backpack passen. Slim als ik ben besluit ik al snel om het shoppen te staken en naar mijn toer verder te zetten. Op naar de Twin Towers. Amai echt een heel indrukwekkend gebouw, vlak erachter is een supermooi park met het 'Symphony Lake' waar iedere avond een mooie lichtshow te zien is op het water. Daarna door naar het aquarium, had gehoord dat je hier met haaien kan zwemmen. Omdat ik hier toch al serieus grenzen aan't verleggen ben, kunnen een paar haaien er ook nog wel bij

Laughing
Maaaarr jammer genoeg moest je van te voren reserveren, de komende dagen is er zelfs geen plaats maar. Dan maar gewoon een single ticketje gekocht voor het aquarium zelf, leuk maar niet echt spectaculair. Taxi genomen naar de Batu Caves, deze toeristische attractie ligt net buiten de stad. Voor de caves staat een massive groot gouden Bouddhabeeld. Ernaast weer de nodige trappen om naar boven te klimmen. Leuk om gedaan te hebben. Het is nog maar 14u en ik heb al heel wat gedaan... Tijd om even te relaxen. Na in de spiegel te kijken, besluit is om naar de kapper te gaan want eu men haar is weer vettig. Kuala Lumpur is wel een stad waar iedereen er een beetje deftig uitzie dus ik vraag de kapster om mijn haar te krullen, supermooi, ikke blij! Vanavond ist voetbal en ik wil de ;atch echt zien dus ik besluit om er een avondje uit van te maken. Tegen 2u 's nachts ben ik superblij dat zover is want ben al moe haha. Blijkt dus dat de ;atch pas om 3u begint.. Ahjaaaaaa natuuuurlijk want in Maleisie is het terug een uur later dan in Indonesie, slaagt da efkes tegen. Maar ik ben hier nu dus kan evengoed nog blijven.

Dag 57: maandag

Voetbal was toch geen goed idee. Ben supermoe en ik heb mijne eerste kater. Omdat er ook geen ramen zijn in mijn kamer heb ik boenk tot 13u geslapen, whoops. Vandaag echt de meest lazy dag gehad, een poging gedaan om naar het KLCC park te gaan maar eens daar aangekomen ben ik maar terug naar het hotel gekomen om nog wat te rusten. Ik heb het voordeel dat ik 3 maanden tijd heb, dus kan ik het mij permiteren om is nen hele dag niks te doen! s'Avonds nog lekker gaan eten en dan snel bedje in.

Dag 58: dinsdag

Vandaag begin ik met een bezoekje aan de Petronas Twin Towers, met de lift kan je helemaal omhoog gaan naar het topje van de torens. De twee torens worden verbonden door een brug in het midden: dit wordt het observationdeck genoemd en is meteen onze eerste halte. Het uitzicht over de stad is fantastisch. Wel niet aan te raden voor mensen met hoogtevrees

Wink
In de namiddag kan ik het niet laten om toch weer naar een shoppingmall te gaan, haha. Ik merk dat er overdag in KL zelf niet superveel te doen valt (behalve te shoppendan) Het is pas s'avonds dat de stad echt tot leven komt. Ik wacht dan ook tot het donker is om naar de KL Tower te gaan. Dit is een toren die uitkijkt op de Petronas Twin Towers en ook weer een supermooi uitzicht geeft. In het donker is het zelfs nog mooier omdat de hele stad verlicht wordt met gekleurde lampjes. Na de nodige foto's ga ik nog een drankje doen in de Skybar. Skybar is gelegen op de hoogte vloer van een chique hotel, midden in de bar is zelfs een zwembad haha. Dan is het tijd om te slapen, tis goed geweest voor vandaag.

Dag 59: woensdag

Dag 5 en meteen ook de laatste in KL. Vandaag ga ik eens iets sportief doen. Ik neem een taxi naar een stadje een uurtje verderop om naar het Skytrex Adventure Park te gaan. Dit is een hoogteparcours met verschillende hindernissen onderweg. Als ik daar aankom, vragen ze naar mijn reservatiebewijs.. Eeeuhm da heb ik niet ze. Ahja dan kunt u ook niet deelnemen vanaag mevrouw. Top, dan wil ik al eens sporten, wordt het mij niet gegund

Tongue Out
Internet geraadpleegd maar in de buurt hier valt niks te doen dus geen andere keuze dan terug naar KL te gaan. Terrasje gedaan en daarna ga ik naar de massage. Heerlijk, was ondertussen toch al efkes geleden! Weet niet meer echt goed wat te doen, 5 dagen in de hoofdstad is toch zeker lang genoeg. Ik merk dat ik deze stad echt top vind, maar dit zou beter zijn met gezelschap. Ik vind het niet erg om dingen in m'n eentje te doen, maar s' avond zou ik toch graag gezelschap hebben om eens een drankje te doen. Ik ben ondertussen al een paar weken in m'n eentje op pad waarbij ik helemaal niet veel mensen ontmoet, omdat er gewoon niet veel toeristen zijn (of misschien weet ik ze niet te vinden) Ik amuseer mij nog steeds, doe en zie geweldige dingen maar het alleen zijn maakt toch dat ik thuis af en toe begin te missen. Maar gedaan nu met emotioneel gedoe want het is weet tijd om te verkassen.

Dag 60: donderdag

Op naar Cameron Highlands today. Van de drukke stad terug naar de rustige natuur. Wat een verschil hier toch. Aangekomen in mijn hotelkamer, spullen gedropt en iets gaan eten. Ook direct een tour geboekt voor morgen. Terug op de kamer zie ik ne kakkerlak. Godmiljaar das toch efkes verschieten. Ben er nu ni echt bang van maar 't zijn toch vize beesten.

Yell
Maar daarna zie ik er nog ene en nog ene en ze blijven komen. Als er nu is ene vieze kakkerlak in de badkamer zit, daar kan ik echt mee leven maar ze zaten echt in en op mijn bed, JAAAAKKKEES! Dus direct al m'n spullen bijeen gepakt, in dit hotel ga ik echt niet blijven. Een kwartiertje later lig ik lekker te chille op een proper bed in een schone kamer zonder ongewenste huisdieren, zo gemakkelijk gaat da hier.

Dag 61: vrijdag

Om 9u sta ik paraat aan het toeritenbureautje. Het belooft een leuke dag te worden. Met een leuk groepje vertrekken we op tocht, 2 koppels van Holland en 1 koppel van Singapore (valt wel op dat bijna niemand hier solo reist, iedereen is hier met zenne boyfriend... SAAI) Eerste stop is de 'Butterfly Garden' Als jullie denken dat hier enkel vlindertjes zitten, hebben jullie het mis. 1 minuut na mijn aankomst in het park heb ik al een slang rond menne nek liggen hahaha

Tongue Out
Gene paniek, ze was niet giftig! Verder waren er nog schorpioenen, krekels, supergrote sprinkhanen, schildpadden, camelions,... En ja ik heb bijna ieder insect op men hoofd, hand of schouder gehad, haha, zoals ik al zei.. ik ben echt grenzen aan het verleggen hier. Daarna gingen we door naar de theeplantages die hier in massa's voorkomen. Op onze weg naar de teafactory zijn we gepasseerd langs een bos dat het 'mossy forest' wordt genoemd. Letterlijk een bos vol met mos
Wink
Al bij al interessante voormiddag en we worden netjes terug afgezet bij ons hotel rond 14u.

Na een goei powernapke zit ik nu hier in't internetcafe mijn blogje te typen. Zometeen ga ik afspreken met het koppel van Holland om nog iets te drinken, gezellig. Daar had ik op gewacht, gewoon nog eens met mensen te kunnen praten, maakt niet uit over wat! Ik hoop ook tenacht de voetbal te kunnen zien, ga proberen om online om mijn gsm te kijken. Aangezien de cafe's hier vroeg sluiten is het geen optie om op tv te kijken. Al denk ik wel dat de Duivels vandaag op hunne zak gaan krijgen. Maar zolang Driesje Mertens in beeld komt, kan het mij eigenlijk ni veel schelen.

Sampai Jumpa - See You (& miss you)

XX

Reacties

Reacties

tante Maria

onze duivels moeten winnen vanavond!

Mama

Weer een heel tof geschreven reisverhaal om te lezen. Amusant, grappig en interessant tegelijk. Xx

Tante Fanny

Weeral genoten van uw prachtig reisverhaal.
Het is echt een spannend verhaal.
Ik kijk al uit naar het vervolg.
Veel groetjes!!

Verbist Lucia

Weeral een mooi reisverslag om te lezen. Het is mooi om volgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active