Sofie's Amazing Journey

Sun, fun and friends

Lieve lieve iedereen,

Tijd voor mijn nieuwe blog, hoop dat jullie het onderhand nog niet beu zijn

Wink
Heb nog vaak geprobeerd om foto's toe te voegen aan mijn pagina, maar ik moet iedere foto 1 voor 1 uploaden dus da zal er gene worden.

Dag 62: zaterdag

Van de Cameron Highlands vertrek ik om 9u stipt met de bus naar Penang. Van de kakkerlakken in mijn kamer heb ik reeds afscheid genomen, zonder spijt in het hart! Het wordt een lange rit dus zit er niks anders op dan een dutje te doen. In de late namiddag arriveer ik in mijn nieuwe hostel. Lekker douchke, wat gegeten en ik ben helemaal klaar om deze nieuwe stad te ontdekken. 's Avonds eindig ik in de skybar. Eigenlijk is het een restaurant dus ik besluit maar eens decadent te doen en hier te dineren. Het buffet staat in het midden en het gedeelte met alle tafels en stoelen draait rond zodat je een 360 graden zicht hebt over Penang. Heel mooi. Ik word er wel lui van, zo lui da ik te tam ben om recht te staan en naar de andere kant van het buffet te stappen, dus ik blijf zitten en wacht tot ik ver genoeg ben rondgedraaid, hahaha!

Tongue Out
Na het eten nog genoten van een lekkere cocktail op het rooftop-terras.

Dag 63: zondag

Opgestaan en scooter gehuurd bij 'Happy Ken' Na nen hele uitleg over hoe ik de scooter moet gebruiken, krijg ik eindelijk de sleutel.. Hallooo dees is ni den eerste keer dat ik met een scooter rijd ze

Laughing
En hop ik ben weer weg, de Snake Temple wacht op mij. Letterlijk een tempel vol met slangen. Da is tenminste wat ik las op internet. Ik stap binnen in de tempel en zie meteen een megagrote python liggen, gewoon open en bloot... Oke dan. Voor een appel en een ei mag ik ermee op de foto dus die kans moet ik grijpen. Met de python in mijn nek en een andere giftige slang op mijn hoofd wordt het vast een plaatje! Dit waren echter de enige slangen die ik zag en ik was lichtjes teleurgesteld. Ik vroeg aan de man waar alle andere slangen waren en zijn antwoord was: Look closer! Wa een creepy antwoord maar gelijk had hij wel, toen ik beter om me heen keek zag ik OVERAL slangen: op de kapstok, in de bomen, aan de lusters,... Best wel cool! Dat hebben we ook al weer gehad. Tijd om de andere kant van het eiland te verkennen, de strand-kant. Na nog een uurtje scooteren kom ik aan in Batu Ferringi. Mijn maag knort dus ik ga op zoek naar een leuk plekje om te lunchen. Op het strand wordt ik aangesproken door wat mannen van de watersport. Ze vragen of ik niet wil parasailen. Goh eigenlijk... waarom niet he dus ik maak ne goeie deal met hen. 5 minuten later hang ik in de lucht te zweven aan een parachute, wauw.. een ervaring om nooit te vergeten! Super kort maar zeker de moeite waard. Na de lunch plof ik lekker neer op het strand en geniet van de rust. In de late namiddag ben ik op zoek naar mijn scooter om mijn tocht verder te zetten... MAAR ik zie mijne scooter niet meer!! Helemaal in paniek vraag ik aan iemand of dit wel een parkeerplek was en of mijne scooter weggetakeld was. Bleek dat ik hem gewoon voorbij gewandeld was, haha sukkel toch
Tongue Out
Voor de zonsondergang trek ik naar de Penang Hill, dit is het hoogst gelegen punt op het eiland en vanaf hier heb je een schitterend zicht op de stad. Eens aangekomen moeten we met een soort treintje omhoog. Het uitzicht is inderdaag heel mooi, zeker met alle lichtjes die aangaan van zodra het donker wordt. Dan is het weeral tijd om mijn scootertje terug in te leveren. Op weg naar mijn hotel, te voet dit keer, wandel ik door een gezellig straatje met allemaal barretjes en besluit nog een pintje te drinken. Moe maar voldaan kruip ik een uurtje later in mijn bedje. (veel verkleinwoorden in de laatste 2 zinnen precies
Undecided
)

Dag 64: maandag

Beetje langer geslapen, niet echt plannen voor vandaag. De hoofdstad van Penang, Georgetown, is blijkbaar bekend om zijn street art. Ik wandel langs een paar kunstwerken maar besef dat dit niet echt mijn ding is.Ben door het winkelcentrum gelopen en na een lekkere lunch spring ik weer de scooter op, opweg naar het strand.Tis vandaag af en toe bewolkt wat het eigenlijk een aangename dag maakt. Als de avond valt wordt Batu Ferringi heel gezellig. Iedereen stelt zijn kraampje met kleding, souverniers of whatever op langs de weg en alle lichtjes gaan aan. Da vinne kik nu is plezant se.

Dag 65 - Dag 69: dinsdag - zaterdag

Mijn verblijf in Langkawi was echt super de puper! Op de boot van Penang naar Langkawi een meisje leren kennen dat net zoals mij alleen reist, eindelijk! Aan de praat geraakt en gebleven en direct contactgegevens uitgewisseld. Kom bij mijn hostel aan, alles potdicht en er is niemand thuis, hoe kan ik dan inchecken?? Besloten om maar direct een ander hostel te boeken (ook ineens aan de meer toeristische kant van Langkawi) Die avond afgesproken op het strand met Veronika (van op de boot) om naar de zonsondegang te kijken. Ze had een paar mensen van haar hostel meegenomen en zijn dan samen uiteten geweest. Doet wel deugd om is niet alleen te moeten eten. Hele gezellige avond gehad en morgen gaan we samen een dagje snorkelen!

Oke snorkelen viel dus dik tegen... Het regent pijpenstelen vandaag (in Belgie wss ook, haha) de bus is meer dan een uur te laat, in de haven staan we uiteindelijk 2 uurs te wachten en niemand vertelt ons ook maar iets. Op het moment dat Vero, Lizzy en ik willen gaan klagen, vertrekt onze boot net.. Zooo typisch!

Yell
We hebben bijna al geen goesting meer in ons snorkelavontuur. Eer dat we op het eiland zijn hebben we maar 1.5u om te snorkelen voordat de boot terug vertrekt, en we zouden normaal gezien 5uur lang op het eiland zijn. Wa nen tegenvaller, maar met ons drietjes besluiten we er het beste van te maken. Bij de lunch breekt mijne lepel ook nog eens, da was den druppel maar we hebben nog nooit zo hard gelachen. Wa ben ik blij dat ik deze dag heb meegemaakt met 2 leuke meiden.
Laughing
Om de miserie van dieje dag te vergeten, zijn we lekker bij de Italiaan gaan eten met een wijntje erbij.

Volgende dag beloofd weer leuk te worden. Met een groepje van 5 man inclusief mezelf gaan we op pad, ieder op een scooter. grappig zicht wel, zo 5 scooters op een rijtje. Als eerste zoeken we een plek om vroeg te lunchen want niemand van ons heeft ontbeten. Even later zitten we in een gezellig Frans restaurant met uitzicht op een kleine haven met chique boten waardoor we vergeten dat we in Azie zijn. Volgende halte zijn de Seven Waterfalls. Om eerlijk te zijn heb ik maar ene waterfall gezien, maar mooi was het zeker! Daarna naar het strand gereden om een paar uurtjes te genieten van't zonneke. Op onze weg terug begint het kei hard te regenen maar wete wa... het kan mij ni schelen want ik ben op pad met een paar superleuke mensen

Smile
Moeten alleen wel voorzichtig zijn met onze scooters. Na een lekker diner op restaurant gaan we ieder terug naar ons eigen hostel. In de bar zitten nog wat mensen dus ik meng mij bij een tafel. De jongen die ik eerder deze morgen had ontmoet vraagt of ik wil bierpongen, challenge accepted!! Blijkt dat hij ook naar Singapore gaat dus hebben afgesproken om elkaar daar sowiso te zien, leuke vooruitzichten!

Met 'ons' groepje stappen we vandaag de scooter op, alweer! We trekken naar de Cable Car.. Eens aangekomen blijkt het een heel park te zijn waar vanalles te doen is! Kopen eerst tickets voor de Cable Car zelf en dan begint het aanschuiven. Een uurtje later zijn we boven en kunnen we genieten van het prachtige uitzicht! Er is ook een Skybridge, letterlijk een brug hoog in de lucht dus. De dag vliegt alweer voorbij en 's Avonds zitten we op het strand te chillen. Ik besluit om in mijn eentje nog naar het Eagle Square te gaan voor de zonsondergang. De andere meisjes gaan niet mee want zij hebben nog meer tijd hier, ik moet morgen al vertrekken. Dus na mijn kort tripje op m'n eentje spreek ik af in een restaurant met de meisjes, gezelligheid alom! Het Eagle Square is een groot plein vlak naast de haven van Langkawi. Er staat een gigantisch beeld van een arend met gespreide vleugels, heel mooi om te zien. Toevallig raak ik aan de praat met een meisje van Belgie.. Als ze vraagt waar ik woon zeg ik Antwerpen, maar oorspronkelijk van Turnhout. En wat blijkt.... Zij is ook van turnhout. Dus ik zeg dat ik eigenlijk van Oud-Turnhout ben en guess what.. ZIJ OOK.. Da kan toch niet!!!

Tongue Out
Dan gade al naar den andere kant van de wereld, komt ge nog mensen van Oud-turnhout tegen.
Surprised

Zaterdag vandaag. Deze avond heb ik mijn vlucht naar Singapore dus heb nog een hele dag om hier te spenderen. Ik ga naar het krokodillen avonturenpark. Spannend! Maar eigenlijk valt het best tegen. Verschillende soorten krokodillen die gewoon in hun hok liggen. Wel fijn om te zien dat de ruimtes groot genoeg zijn! Betalen voor een foto met babykrokodil en dat was dan het hoogtepunt. Beetje teleurstellend maar goed. Om 17u ben ik op de luchthaven maar ik zie mijn vlucht naar Singapore nergens staan... Ik check mijn vluchtgegevens en HAHAHA ik heb mij van dag vergist. Mijn vlucht is pas morgen, kieken dak ben!

Tongue Out
Met hangende pootjes neem ik de taxi terug naar het hostel, ze zien me daar al komen! Gelukkig is het geen enkel probleem om een extra nachtje te blijven voor dezelfde prijs. Nu heb ik morgen dus nog een extra dag in Langkawi. Ik besluit maar om een stranddag in te lassen, genieten van het laatste zonnetje op Langkawi voordat ik naar Singapore, het New York van Azie, vlieg

Dag 70 - Dag 74: zondag - donderdag

Zei ik het New York van Azie?? Want das dus echt wel waar. Wow, wat een wereldstad. Overal zakenmannen, opgetutte vrouwen, dure restaurants en nog veel meer. Heel indrukwekkend om alles te zien, vooral 's avonds als de hele skyline oplicht. Maar daar blijft het ook bij voor mij. Hoewel ik heel hard heb uitgekeken naar Singapore valt het toch best tegen. Alles gaat er heel onpersoonlijk aan toe. Ik mis de oprechte vriendelijkheid van de lokale indonesische mensen. En ik mis vooral het goeikopere leven. Mijn avondeten hier in Chinatown (wat normaal gezien het goedkoopst is) was duurder dan mijn avondeten in het sjiekste restaurant van Maleisie en Indonesie te samen... Oke, misschien lichtjes overdreven maar jullie snappen mijn punt wel.

Op mijn eerste dag hier begon het al met regen dus wat moet je dan doen? Naar de cinema gaan natuurlijk

Tongue Out
Grappig om alleen naar de cinema te gaan, een ervaring op zich maar het voelt heel Westers. Als ik buitenstap is de hemel opgeklaard en besluit ik een bootritje te maken op de Singapore River. Op de boot 2 mensen leren kennen en terwijl we langs alle 'must see things' varen hebben we een leuke babbel. Daarna samen met Hannah and Zack naar Chinatown getrokken om er iets te drinken. 's Avonds gaan we met z'n 3'en naar Gardens By the Bay, dit is een park met enorm grote bomen, helemaal gehuld in lampjes. Iedere avond wordt hier een lichtshow gehouden en dat is wel echt prachtig!! Achteraf gaan we naar de hoogste verdieping van het Marina Bay Sands hotel. Dit is het hotel dat deel uitmaakt van de skyline van Singapore. Een cocktail hier kan of wil ik hier niet betalen dus na 10 min genieten van het uitzicht zijn we hier snel weg. De volgende avond zit ik op men eentje in de Skybar van een ander hotel (Hanna en Zack zijn alweer weg) In ruil voor een cocktail van 15 euro krijg ik een fantastisch uitzicht in de plaats. Woensdag ben ik naar Sentosa Eiland geweest. Dit is een volledig aangelegd eiland waar je met de Cable Car of de platte roltrap naartoe kan. Het eiland is een heel pretpark op zichzelf en er valt vanalles te bleven, als je geld hebt... Op het eiland bevindt zich: Universal Studio (een megagroot pretpark), Madame Tussauds, een wateratrractiepark, dolfijnenshows en nog veel meer wat ik nu allemaal vergeet. Heel leuk om een dagje door te lopen maar hier kan ik mijn geld niet aan geven. Als ik wassen beelden wil zien, ga ik wel naar Madame Tussauds in
Amsterdam, dolfijnen heb ik al gedaan,... En wanneer het die dag alweer begon te regenen was het klaar voor mij.

Singapore valt een beetje te vergelijken met Maleisie... Een zeer mooie stad maar overdag valt er niet veel te doen. Het is pas 's avonds dat de stad echt tot leven komt. Dus doorheen de dag heb ik me vaak verveeld, ook onder andere omdat ik geen onnodig geld wou opdoen hier. Ik had geen zin om te shoppen en geen zin om rond te wandelen in de gietende regen. Afgelopen twee dagen heb ik vooral doorgebracht in het hostel en heb genoten van het eventjes niks doen. Iedere dag hier moet ik dingen doen en dingen zien en om eerlijk te zijn... Ik word er moe van. Met nog twee weekjes te gaan, begin ik wel enorm uit te kijken naar thuis!

Om deze blog happy af te sluiten, want ik ben nog steeds heel happy hoor

Laughing
Morgen vlieg ik naar Thailand waar ik gewoon weet dat ik de beste tijd ga beleven! Ik ga terug naar iets dat ik al een beetje ken. En als kers op de taart ga ik afspreken met een vriendin die ik vorig jaar heb leren kennen in Thailand. Als dat geen geweldige afsluiter is van een geweldig avontuur...

Tot snel!! xx

- Miss you all

Reacties

Reacties

Tante Fanny

Dag Sofie,
Zo'n verhalen en belevenissen word je nooit beu.
Ik geniet er van. Geniet jij ook nog van uw laatste weken.
Ik kijk al uit naar het einde en het weerzien natuurlijk.
Veel groetjes.
Tante Fanny.

tante Maria

toch plezant om weer wat nieuws te lezen over je belevenissen, Sofie.
geniet nog van de natuur en cultuut, want het einde komt in zicht.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active