Sofie's Amazing Journey

Finally weekend

Hello again,

Ik ging jullie nog een update geven over het weekend. Vrijdagavond, ideaal om uit te gaan vinden we. We kunnen lekker op ons gemak doen want morgen kunnen we uitslapen. Aangezien Amy's kamer airco heeft en die van ons niet, gaan we ons klaarmaken bij haar. Ik heb geluk want Amy wil mijn make-up doen, ze heeft een paar workshops gevolgd. Nice! Na een paar biertjes en wat muziek vertrekken we richting Ubud City. CP Lounge is zowat de enige place to be als je echt wil dansen. Vanavond is echter wat teleurstellend. De muziek is crap! Techno ofzo, daar kan ik echt niet op dansen. We houden het al snel voor bekeken en zijn geirriteerd omdat de DJ niet beseft dat hij voor gene meter kan DJ'en.

Dag 13:

Drukke dag voor de boeg. Hebben een planning gemaakt waarbij we veel plekjes gaan bezoeken. 's Morgens na het ontbijt regelen we een taxi voor de hele dag. Agus is onze chauffeur voor vandaag. First stop: een kleine tempel waarvan ik de naam al niet meer weet. Wel mooi maar niet echt indrukwekkend. Na een halfuur in de auto komen we aan bij de Olifantengrot. De grot zelf stelt niet veel voor maar de natuur is er erg mooi. Agus laat ons weten dat de koffieplantages naast de olifantengrot zijn. Dit stond ook op onze planning. We krijgen een korte uitleg over de verschillende soorten koffie en over DE bekende 'luwak' koffie. Deze koffie is blijkbaar de beste, speciaalste en zeldzaamste en ik zal je uitleggen waarom; de koffiebonen worden eerst gegeven aan een dier dat 'een cevik' noemt. Wanneer de bonen er op natuurlijke wijze terug uitkomen langsonder, worden ze verzameld. Daarna worden ze verbrand en vermalen en zo heb je dus de luwak coffee. Yummie! Chance da ik gene koffie lust. Maar de proeverij was heel leuk op zich, 5 soorten thee en 5 soorten koffie. De ene lekkerder dan de andere. Na ons theekransje, dat wel heel gezellig was, werden we door een winkeltje naar buiten geleid. Natuurlijk kon je in die winkel de verschillende soorten thee en koffie kopen.. Ondertussen was het bijna middag en we vroegen Agus om ons naar een restaurant te brengen met een mooi uitzicht. Wij vragen --> Agus draait. Hij kon geen beter restaurant hebben uitgekozen. Wauw! Na een lange lunch gingen we naar de rijstvelden. Jullie zullen al wel foto's hebben zien passeren op Facebook... Je kan wel zeggen 'oh het ziet er prachtig uit' maar eigenlijk zijn woorden niet genoeg om uit te drukken hoe mooi het daar was. Ik ga het dan ook niet proberen. Het enige wat ik erover kan zeggen is dat het bijna magisch was om rond te lopen door de duizenden velden.

Dag 14:

Chilldag. Gingen normaal naar het strand gaan vandaag maar toen ik wakker werd hadden Caro en ik toch geen zin meer. Zijn terug in slaap gevallen en het was ZALIG om eens wat langer te slapen met niemand anders in de kamer. Rond een uur of 12 toch maar eens opgestaan om te gaan lunchen. Daarna besloten om gewoon chill naar het zwembad te gaan. Hier heb ik toch een 10-beurten kaart voor dus moest ik geen onnodig geld uitgeven. 's Avonds kwamen alle mensen terug die weg waren geweest voor het weekend. Ook Joris was terug, hij hqd een scooter gehuurd voor het weekend. Samen met hem nog een ritje gaan maken en op de terugweg mocht ik aant stuur zitten. JIPPIE! My god, ik was al hoe leuk het is om met ne scooter te rijden. Het ultieme gevoel van vrijheid :D Alleen goed onthouden om aan de linkerkant te rijden ;-) Onderweg nog gestopt voor een goei koude pint. Ideale afsluiter van een fijn weekend.

Sampai Jumpa - See You

xxx

Reacties

Reacties

Greet Luyts

Fijn om dit allemaal te lezen.
GENIET ERVAN

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active