Sofie's Amazing Journey

Ups and downs in Java

Hoihoihoi,


Ondertussen weer even geleden dat ik nog iets geschreven heb. Dit komt onderandere omdat ik op veel plekken geen computer of internetcafe had.. Of ik was gewoon te lui! Maar hier volgt weer een update van mijn afgelopen twee weken. Ben ondertussen doorheen Java gereisd dus in deze blog ga ik niet per dag schrijven maar per stad. Laat even weten wat jullie het makkelijkste vinden om te lezen

Wink

MALANG:

Mijn vorige blogbericht is geeindigd vanuit Malang dus hier begin ik weer opnieuw. Na een goede nachtrust ben ik dinsdag op tijd opgestaan. Heel op tijd want mijn gsm stond nog een uur verder waardoor ik dus om 7u wakker was ipv om 8. Gisterenavond al opgezocht wat ik in dit stadje kan doen, gene vette blijkt achteraf. Ben naar het Alun Alun plein geweest met een shoppingcenter. Mijn ontbijt vandaag was bij Dunking Donuts, kon echt nergens iets anders vinden. Eerste indruk van Malang is niet zo fijn. Mensen hier zijn niet erg vriendelijk, toch niet in vergelijking met Bali. Sommigen staren echt naar mij en nemen zelfs stiekem foto's... Euhm geen paparazi please! Na lang zoeken toeristenbureautje gevonden om de vulkaantour te boeken. Wat bleek nu.. er waren nog geen enkele andere mensen die de Bromo vulkaan gingen doen dus ze konden het niet voor 1 persoon boeken. Heb mijn gsm-nummer achtergelaten zodat ze me kunnen bellen als de tour toch doorgaat. En ik hoop het echt want voor de rest is hier gene fuck te doen. Na een paar uurtjes gechild te hebben in het hostel krijg ik toch telefoon: er zijn genoeg mensen om de tour te doen. Joepie! 's Avonds is er ineens nog iemand in het hostel, ne jongen van Slovakije. Geprobeerd om een gezellig resturantje te vinden, niet echt een succes maar wel aangenaam gezelschap. Ohja, ik moet ook nog mijn treinticket voor morgen boeken... in de supermarkt hahaa!

Laughing
Die avond niet gaan slapen, nog een filmpje gekeken en tegen 1u klaargemaakt voor mijn nachtelijk avontuur: de Bromovulkaan. We rijden met de jeep naar onze eerste halte: het viewpoint op de berg in het nationaal park. Na ongeveer 3 uurs te rijden zegt onze gids dat we er bijna zijn. Maar dan ineens in the middle of fucking nowhere begeefd de jeep het. We waren net door de imens grote zandvlakte aan rijden die Sand & Sea noemt. Na een te lange pauze in een koude auto krijgt de chauffeur de jeep terug aan de praat. Het laatste stukje omhoog moeten we stappen zegt de gids, dat was niet de afspraak maar bon! Het is fucking koud, ik ben super moe en na nog geen 10 minuten stappen gaan ik al op menne bek hahaha. Een klein uurtje voor zonsopgang komen we aan bij het viewpoint. Er zitten al keiveel mensen te wachten op de eerste zonnestralen (en ik zou de tour niet kunnen doen omdat er te weinig mensen zijn??) Wat er daarna gebeurde is bijna te mooi om goed te beschrijven. Ondanks de kou heb ik super genoten van de mooie zonsopgang met het zicht op de vulkaan. Ik ben diep onder de indruk van het uitzicht, zoiets als dit heb ik nog nooit gezien. Na een kort en krachtig ontbijtje gaan we naar onze tweede halte: de beklimming van de krater. Vanaf de zandvlakte tot aan de trap van 200 treden kan je te paard gaan. Dus ik dacht waarom stappen als ge ook te paard kunt gaan haha! Eens boven op de krater is het uitzicht ook weer onbeschrijfelijk. Uit de diepte zie je de witte rook naar boven komen, heel speciaal! Misschien wel een van de mooiste natuurfenomenen die ik ooit heb gezien. Op de terugrit wat proberen te slapen, zoo oncomfi maar ik kan me echt niet wakker houden. En dan het gedacht dat ik deze namiddag 8 uur op de trein moet zitten, kill me now please! Maar voordat de trein het station verlaat ligt den deze al lekker te knorren.

YOYGAKARTA:

Aangekomen in Yogya, hotelletje met zwembad is supernice. Donderdagochtend meteen scootertje gehuurd en de stad gaan verkennen. Ben langs DE backpackerstreet van Yogyakarta gegaan, gene ene backpacker te zien daar ze. Zelfs geen restaurant.. dus MC Donalds dan maar

Laughing
Bij een toeristenbureau gelijk de trekkingtocht naar de Merapi vulkaan geboekt. Vrijdag drukke dag voor de boeg dus op tijd uit de veren. Dan zie ik dat de finale van Mijn Pop-up Restaurant online staat dus die moet ik toch eerst ff kijken haha! Daarna vertrokken naar de Prambanan tempel een uurtje verderop. Wou nog naar een andere tempel gaan maar die sloot om vijf uur. Dus in de plaats nog naar een enorme zandheuvel gegaan die midden in de drukke stad ligt, supergek. Terug in het hotel nog ff chillen want om 22u komen ze me halen voor de vulkaan.

Amai hoe moet ik gaan uitlegge hoe ik de vulkaanbeklimming overleefd heb... Ik zal beginnen met te zeggen dat het ontzettend zwaar was! 4 uur supersteil naar boven marcheren. Den helft van de klim is gewoonweg levensgevaarlijk omda we op rotsen moeten klimmen. Ene misstap en ge bent eraan voor de moeite, letterlijk dan! De hele tijd was ik aant denken: 'ik vind dit niet leuk, ik ben mij niet aan't amuseren, ik ga ermee stoppen'

Yell
Toch heb ik op een gegeven moment een beetje doorzettingsvermogen ergens diep in mezelf gevonden. Het laatste uur was verschrikkelijk zwaar en had het vooral mentaal ook moeilijk. Maar blij om jullie te melden dat ik toch men karakter heb bovengehaald en de top net voor zonsopgang bereikt heb. & wat was ik trots op mezelf, zooooo de moeite waard. Wauw, ik had echt het gevoel alsof ik heel de wereld aankon en alsof ik op de top van de wereld zat. Wat een beleving!!

Om 14u die zaterdag terug aangekomen van mijn zware nacht. Toch maar een paar uurtjes in bed gaan liggen. Zondag = beachday. Blijkbaar zijn in Yogya hele mooie stranden te vinden. Ik neem de proef op de som en weg ben ik. Eerste halte: Timang Beach. Heel moeilijk om er te geraken maar oh zo mooi. Er is een Cablecar die je van het vaste land naar een superklein rotseilandje brengt midden in de oceaan. Zal nog proberen hier een video van te uploaden zodat jullie het je beter kunnen voorstellen. Tweede halte: Blue Lagoon Beach.. Nu dieje Lagoon ben ik niet tegengekomen ze! Het derde strand heb ik niet gevonden en tegen dat ik was aangekomen bij het vierde strand was het pikkendonker.. HAHA! Maar al bij al ne leuke dag en nu is het... TATTOO-TIJD. Jaja ik ga nen Tattoo laten zetten. En jaa ons mama is al op de hoogte

Tongue Out

MAGELANG:

Na een uurtje rijden kom ik weer aan op een nieuwe bestemming. Opnieuw een zeer drukke stad waarvan de eerste indruk niet meteen goed is. Besloten om even naar het winkelcentrum te gaan en naar de Borobudur tempel te gaan (de tempel die ik wou doen vanuit Yogya maar die al gesloten was) Tegen dat ik wou vertrekken realiseer ik me weer dat het te laat is, de tempel is opnieuw gesloten. Verdekke toch, heb ik me weer laten vangen. Dan maar sushi gaan eten. Had online een restaurantje gevonden, nu het was niet bepaald een restaurant. Eerder een streetfoodkraampje met een gammele tafel en een krukje. Terwijl was ik op Facebook met een vriendin aan't praten die zei da ik moest oppassen voor Salmonnela dan.. Ahja totaal nog ni over nagedacht. Heb 1 stukje sushi opgegeten en daarna heel beleefd gevraagd of ik menne sushi mocht meenemen ipv daar op te eten en onderweg in de vuilbak gedumpt haha! Volgende dag om 9u kloppen ze op m'n deur voor ontbijt op bed, beetje decadent mag wel is he! Ik krijg al het ontbijt dubbel want ze denken dat ik hier ben met mijne partner, hahaha NOT!!

Tongue Out
In de rapte deze vm eindelijk naar de Borobudur tempel geweest. Verkopers daar vond ik heel opdringerig, niet aangenaam! Ze volgen me echt en eisen op een onbeleefde manier aandacht. Negeren is nog het beste wat ik hier kan doen. Tempel zelf was wel heel mooi. Voelde me ook weer een superster, keiveel mensen die met 'de blanke toerist' op de foto wouden. Zelfs 1 familie die nen hele shoot aan't doen waren met mij haha & zo fier da ze waren. Terug in't hotel op 5 minuten menne rugzak ingepakt en vervoer geregeld. Blijkbaar moeilijker dan ik verwacht had dus vandaag reis ik in stijl met ne prive-auto
Cool

PANGANDARAN:

Om 20u aangekomen in het Zuiden van Java (Java is het grote eiland waarop ik momenteel aan het rondreizen ben) Direct een chille strandbar gevonden op een hapke te eten. Toevallig daar 2 Belgen ontmoet dus nog ff samen iets gedronken en wat gekletst. Volgende dag, woensdag, spontaan besloten om mee op dagtour te gaan naar de Green Valley en de Green Canyon, zijn zeg maar grotten in de natuur waar je kan zwemmen. Onze gids, Dimdim, spreekt trouwens perfect Nederlans, supergrappig! We vertrekke met de scooter, ik rijd zelf uiteraard! Achteraf zegt Dimdim dat hij zwaar onder de indruk is van mijn scooter-skills... What can I say, I'm a pro haha! Om naar Green Valley te gaan, moeten we eerst een stukje door de jungle lopen. Ik kan helaas niet mee zwemmen omdat ik nog niet mag met mijn nieuwe tattoos..

Cry
Terug scooter op en doorgereden naar Green Canyon. Om de grot te bereiken, maken we eerst een boottochtje. Wauw de grot is bijna sprookjesachtig, heel erg mooi. Terwijl de rest gaat zwemmen en van de rotsen gaat springen zit ik wat te chillen onder de rotsen. Op zich had deze tour perfect geweest als ik kon zwemmen, maar ik heb gekozen om hier een tattoo te nemen dus daar moet ik nu ni flauw over doen. Op onze terugweg nog gestopt bij een schildpaddenreservaat. Ik mocht zelfs in't water gaan staan en met de schildpad(jes) spelen.

BANDUNG:

Weer inpakken & wegwezen, zo gaat da hier. Na opnieuw een vermoeiende busrit van 7 uur kom ik aan bij mijn hostel. Wa nen tegenvaller seg! Een oeroud stapelbed da piept en kraakt bij de minste beweging die ik maak, heel plezant voor de meneer die onder mij ligt! Na geen oog dicht gedaan te hebben, begint mijne dag al slecht. Uit de beoordelingen die ik van dit hostel gelezen heb, zou het ontbijt super en uitgebreid moeten zijn. Niks is minder waar. Ik bestel Scrambled Eggs.. Dat is er niet. French Toast dan? Ahnee sorry da hebbe we ook ni. JA WA HEBDE DAN WEL!!

Yell
Ik krijg uiteindelijk 2 droge witte toasten, beter dan niks zeker. Vervolgens vraag ik om ne scooter te huren, geen probleem ze komen hem over 30 minuten brengen. 30 minuten is dus anderhalf uur geworden waardoor er van mijne dag al nimer veel overschoot. Menne scooter heeft ne lege naftbak en er werkt maar 1 rem echt deftig, da begint hier al goe. Maar bon, 2 uurs later aangekomen in Kawah Putih, een helderblauw meer waar mysterieuze rook uitkomt. Omdat het in de bergen gelegen is, is het er superkoud maar heeeeel mooi. Op de terugweg voel ik dat er iets mis is met de scooter, het stuur bibbert en in elke bocht lijkt het alsof ik ga slippen. Onmiddellijk gestopt en met heel veel gebaren aan iemand moeten uitlegen wat er mis was. Lokale mensen hier spreken zo slecht Engels. Twee gasten wel heel vriendelijk, den ene was direct weg met mijne scooter om hem te gaan fixen. Ik zie ineens dat de voorste band compleet plat is, verklaard veel! Na een uurtje te wachten komt hij terug met ne splinternieuwe band erop. Ik vraag hoeveel ik moet betalen maar ze willen geen geld van mij aannemen, hoe lief! Alsof vandaag nog ni erg genoeg was, begint het nog is vollenbak te regenen ook. Ik heb het echt gehad, ik heb ne klotendag en ik wil weg uit deze stad. Terug in't hotel zat ik efkes te zitten en medelijden voor mezelf te hebben tot ik 3 mensen zie die terugkwamem van hun dagtripje. Ze waren van Holland en heb even heel men verhaal tegen hen gedaan. Het ene meisje zei dat in haar kamer nog een bed beneden vrij was dus ik ben heel snel met heel men hebben en houden verhuisd. We zijn dan samen ergens gaan eten en nadien de stad ingegaan om nog een paar biertjes te drinken. Al bij al is het nog goed gekomen vandaag, ik kan er alweer mee lachen. & btw mijne eerste echte baaldag in 1,5 maand tijd das ni zo slecht he!
Tongue Out
Wel weer leuk om nieuwe mensen te leren kennen, al merk ik wel dat iedereen net de tegenovergestelde richting doet als mij. Iedereen eindigd zijn reis in Bali, ik ben daar begonnen. Jammer maar helaas.

JAKARTA:

Ik mag weg uit Bandung, yes. Heb het wel helemaal zelf moeten regelen, personeel spreekt zo slecht Engels da ze mij niet eens kunnen helpen. Ik zal ze nog wel eens een hele boze brief schrijven, haha nee mopje.

Innocent
Geen treinen vandaag om god weet welke reden dus ik neem de shuttlebus. Vele mensen zeggen dat je Jakarta moet overslagen omdat het niet leuk is. Awel mijne eerste indruk van Jakarta is al beter dan alle vorige steden samen. Supergoed hostel! Op terras al direct bij iemand gaan bijzitten en wa zitten praten en wa blijkt: 't is weer nen hollander ze
Tongue Out
Vanavond is het voetbal van den belgique dus da wil ik ni misse. Joost (de hollander) wil meegaan met mij maar hij supportert voor Ierland, zo gaan wij geen vrienden blijven e makker! Eerst nog naar de massage want daar heb ik weer nood aan en nadien een leuke plek gezocht met tv. Direct een gezellige bar gevonden, nog een hapje gegeten en daar kwam Joost al aan. Het voetbal kan beginnen! Na de nodige biertjes en de overwinning van Belgie wil ik nog ni gaan slapen. Ik besluit om op m'n eentje door te gaan naar het Hard Rock Cafe. Zoveel werd er niet gerocked vanavond, er was geen kat dus na 1 pintje ben ik terug naar het hostel gegaan. Morgen laat ik Java voor wat het is en pak ik het vliegtuig naar een nieuw eiland, Sumatra.

Hoop dat dit bericht niet TE lang is om te lezen, als da wel het geval is: mijn excuses. Ga men best doen om zeker elke week iets te posten. Dat was alles voor nu.

Sampai Jumpa - See you

XX

Reacties

Reacties

Saskia

U berichten mogen nog wat langer zijn ze! Ik heb weeral 10 minuten een excuus voor niet te leren gehad! Hahahaha :D tof om te lezen dat niet ALLES daar plezant is :p maakt me net iets minder jaloers. Al hoop ik natuurlijk wel voor u dat dat de enigste baal-dag in 3 maanden wordt hé! Veeeeel plezier nog!

Mama

Super tof om al uw verhalen te lezen, meiske. Ze zijn heel leuk en grappig om te lezen. En dat je dat allemaal toch zomaar in je uppie durft. Xx

Tante Fanny

Heb weeral genoten van uw verhaal.
Wat een belevenissen. Veel groetjes.

Sylvie

Sofie,te lang...helemaal niet! Ik vind het super leuk om het te lezen, zoals ik kan lezen geniet je er enorm van. Vele groetjes !

tante Maria

ja een heel avontuur. je zal nog veel moeten herhalen als je thuis bent.
geniet maar ten vole

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active